http://www.cosinus.pl/MojCosinus/Prakty … /3084.aspx
POLICEALNA SZKOŁA ORGANIZACJI REKLAMY Praktyka zawodowa – semestr II Praktyka w pełno profilowej agencji reklamowej, agencji reklamy wizualnej, agencji reklamy środków masowego przekazu, agencji public relations, dziale marketingu i reklamy przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych – 21 dni. 342[01]/SP/MEN/1999.12.20 1. Wprowadzenie i zapoznanie słuchacza z firmą: - zapoznanie słuchacza z organizacją pracy, harmonogramem i dyscypliną pracy; - przeszkolenie w zakresie BHP i p.poż; - zapoznanie z obowiązującymi regulaminami wewnętrznymi; - struktura organizacyjna firmy; - przedmiot działania; - forma prawna firmy; - system identyfikacji firmy. 2. Pozyskiwanie klientów do współpracy z firmą: - udział w rozmowach handlowych; - demonstrowanie usług reklamowych; - przyjmowanie zleceń; - sporządzanie i zawieranie umów z klientami; - akwizycja; - opracowanie oferty handlowej z zakresu sprzedaży usług reklamowych. 3. Przeprowadzanie analiz marketingowych: - zbieranie informacji na temat zleceniodawcy i jego oczekiwań; - zbieranie informacji niezbędnych do realizacji zadań reklamowych; - przeprowadzenie badań rynkowych i reklamowych; - opracowanie wniosków z programów badań rynkowych przeprowadzonych przez ośrodki badania opinii publicznej lub inne specjalistyczne firmy i wykorzystanie ich do projektowania założeń kampanii reklamowej oraz zakupu powierzchni i czasu reklamowego w różnych typach mediów reklamowych. 4. Przygotowanie kampanii reklamowej (działań PR): - opracowanie podstawowych założeń kampanii reklamowej (briefu); - określenie szczegółowych celów reklamy; - dobieranie środków reklamy w zależności od celów reklamy, adresatów, środków przekazu i metod oddziaływania na klientów; - ustalenie optymalnych kosztów kampanii reklamowej (wielkości budżetu PR); - rezerwowanie i kupowanie powierzchni i czasu reklamowego w różnych typach mediów. 5. Projektowanie środków reklamowych (działań PR): - tworzenie apeli reklamowych: haseł, sloganów, notatek prasowych, publikacji reklamowych, komunikatów reklamowych w radiu i reklamówek telewizyjnych oraz wykorzystywanych w działalności informacyjnej przedsiębiorstwa (PR); - organizowanie sesji zdjęciowych na potrzeby publikacji reklamowych i działań public relations; - projektowanie elementów systemu identyfikacji firmy; - projektowanie elementów graficznych do publikacji reklamowych, szyldów, plansz itp.; - projektowanie wystaw sklepowych, miejsc sprzedaży, stoisk targowych; - przygotowanie różnych form reklamy radiowej i telewizyjnej; - planowanie i przygotowanie seminariów i konferencji (w tym prasowych); - przygotowanie konkursów, loterii, pokazów, degustacji, demonstracji próbek towarów w ramach promocji sprzedaży; - posługiwanie się rysunkiem, zasadami kompozycji, koloru i liternictwa w pracach projektowych; - zastosowanie komputera i innego sprzętu wykorzystywanego w reklamie; - testowanie projektów i przekazów reklamowych przed ich publikacją. 6. Realizacja środków reklamowych (działań PR): - opracowanie formy i typografii tekstów reklamowych, łączenie tekstów z grafiką i zdjęciami w publikacjach reklamowych; - dokonywanie korekty materiałów przygotowanych w przygotowalni poligraficznej i drukarni; - przygotowanie podłoża, wycinanie na ploterze, klejenie znaków, napisów i elementów graficznych na szyldach, fryzach, planszach, pojazdach itp.; - aranżacja wystaw i wnętrz sklepowych; - realizacja kompozycji przestrzennych na targach i wystawach branżowych; - udział w produkcji dźwiękowych nagrań reklamowych oraz filmów reklamowych; - organizowanie seminariów, konferencji, konkursów, loterii i innych działań promocyjnych; - stosowanie różnorodnych technik reklamowych, sprzętu i materiałów wykorzystywanych w reklamie; - ocenianie walorów estetycznych przygotowanych reklam. 7. Ocena przebiegu, efektów i korzyści przeprowadzonej kampanii reklamowej (działań PR): - dobieranie metod badań sprawdzających skuteczność elementów kampanii reklamowej i programu działań PR; - określenie celu i zakresu oceny realizacji podjętych działań; - mierzenie rezultatów, wyciąganie wniosków. 8. Zakończenie praktyki zawodowej. Ocena dokumentacji sporządzonej podczas praktyki.
|
I jeszcze ważne info dla tych, którzy chcieliby uzyskać zwolnienie. Na podstawie rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 30 kwietnia 2007 o całkowite zwolnienie możemy ubiegać się, gdy mamy staż pracy na podobnym stanowisku wynoszący minimum 2 lata. Poniżej załączam wycinek z rozporządzenia.
§ 30. 1. Dyrektor szkoły dla dorosłych:
1) zwalnia słuchacza z obowiązku odbycia praktycznej nauki zawodu w całości, jeżeli przedłoży on:
a) uzyskane przed rozpoczęciem nauki w szkole świadectwo uzyskania tytułu zawodowego (lub świadectwo równorzędne), wydane po zdaniu egzaminu kwalifikacyjnego, lub świadectwo czeladnika albo dyplom potwierdzający kwalifikacje w zawodzie lub dyplom mistrza - w zawodzie, w którym się kształci,
b) zaświadczenie wydane przez pracodawcę, potwierdzające przepracowanie w zawodzie, w którym się kształci, okresu co najmniej równego okresowi trwania nauki zawodu, przewidzianemu dla danego zawodu;
2) może zwolnić słuchacza z obowiązku odbycia praktycznej nauki zawodu w części, jeżeli przedłoży on:
a) uzyskane przed rozpoczęciem nauki w szkole świadectwo uzyskania tytułu zawodowego (lub świadectwo równorzędne), wydane po zdaniu egzaminu kwalifikacyjnego, lub świadectwo czeladnika albo dyplom potwierdzający kwalifikacje w zawodzie lub dyplom mistrza - w zawodzie wchodzącym w zakres zawodu, w którym się kształci,
b) zaświadczenie wydane przez pracodawcę, potwierdzające przepracowanie w zawodzie, w którym się kształci, okresu co najmniej równego okresowi trwania nauki zawodu, przewidzianemu dla zawodu wchodzącego w zakres zawodu, w którym się kształci,
c) zaświadczenie wydane przez pracodawcę, potwierdzające zatrudnienie w zawodzie, w którym się kształci, lub w zawodzie wchodzącym w zakres zawodu, w którym się kształci;
3) zwalnia słuchacza szkoły policealnej z obowiązku realizacji zajęć edukacyjnych "Podstawy przedsiębiorczości", jeżeli przedłoży on świadectwo ukończenia szkoły dającej wykształcenie średnie, z którego wynika, że zrealizował on te zajęcia.
2. W szkole dla dorosłych kształcącej w formie zaocznej, która prowadzi kształcenie zawodowe na podstawie modułowego programu nauczania dla zawodu, dyrektor szkoły zwalnia słuchacza z obowiązku odbycia praktycznej nauki zawodu wyłącznie w zakresie praktyk zawodowych, jeżeli przedłoży on zaświadczenie, o którym mowa w ust. 1 pkt 2 lit. b lub c.
http://www.cosinus.pl/MojCosinus/Prakty … t/494.aspx
|