http://www.cosinus.pl/MojCosinus/Prakty … /3084.aspx
POLICEALNA SZKO£A ORGANIZACJI REKLAMY
Praktyka zawodowa – semestr II
Praktyka w pe³no profilowej agencji reklamowej, agencji reklamy wizualnej, agencji reklamy ¶rodków masowego przekazu, agencji public relations, dziale marketingu i reklamy przedsiêbiorstw produkcyjnych i handlowych – 21 dni.
342[01]/SP/MEN/1999.12.20
1. Wprowadzenie i zapoznanie s³uchacza z firm±:
- zapoznanie s³uchacza z organizacj± pracy, harmonogramem i dyscyplin± pracy;
- przeszkolenie w zakresie BHP i p.po¿;
- zapoznanie z obowi±zuj±cymi regulaminami wewnêtrznymi;
- struktura organizacyjna firmy;
- przedmiot dzia³ania;
- forma prawna firmy;
- system identyfikacji firmy.
2. Pozyskiwanie klientów do wspó³pracy z firm±:
- udzia³ w rozmowach handlowych;
- demonstrowanie us³ug reklamowych;
- przyjmowanie zleceñ;
- sporz±dzanie i zawieranie umów z klientami;
- akwizycja;
- opracowanie oferty handlowej z zakresu sprzeda¿y us³ug reklamowych.
3. Przeprowadzanie analiz marketingowych:
- zbieranie informacji na temat zleceniodawcy i jego oczekiwañ;
- zbieranie informacji niezbêdnych do realizacji zadañ reklamowych;
- przeprowadzenie badañ rynkowych i reklamowych;
- opracowanie wniosków z programów badañ rynkowych przeprowadzonych
przez o¶rodki badania opinii publicznej lub inne specjalistyczne firmy
i wykorzystanie ich do projektowania za³o¿eñ kampanii reklamowej oraz zakupu
powierzchni i czasu reklamowego w ró¿nych typach mediów reklamowych.
4. Przygotowanie kampanii reklamowej (dzia³añ PR):
- opracowanie podstawowych za³o¿eñ kampanii reklamowej (briefu);
- okre¶lenie szczegó³owych celów reklamy;
- dobieranie ¶rodków reklamy w zale¿no¶ci od celów reklamy, adresatów, ¶rodków
przekazu i metod oddzia³ywania na klientów;
- ustalenie optymalnych kosztów kampanii reklamowej (wielko¶ci bud¿etu PR);
- rezerwowanie i kupowanie powierzchni i czasu reklamowego w ró¿nych typach
mediów.
5. Projektowanie ¶rodków reklamowych (dzia³añ PR):
- tworzenie apeli reklamowych: hase³, sloganów, notatek prasowych, publikacji
reklamowych, komunikatów reklamowych w radiu i reklamówek telewizyjnych
oraz wykorzystywanych w dzia³alno¶ci informacyjnej przedsiêbiorstwa (PR);
- organizowanie sesji zdjêciowych na potrzeby publikacji reklamowych i dzia³añ
public relations;
- projektowanie elementów systemu identyfikacji firmy;
- projektowanie elementów graficznych do publikacji reklamowych, szyldów,
plansz itp.;
- projektowanie wystaw sklepowych, miejsc sprzeda¿y, stoisk targowych;
- przygotowanie ró¿nych form reklamy radiowej i telewizyjnej;
- planowanie i przygotowanie seminariów i konferencji (w tym prasowych);
- przygotowanie konkursów, loterii, pokazów, degustacji, demonstracji próbek
towarów w ramach promocji sprzeda¿y;
- pos³ugiwanie siê rysunkiem, zasadami kompozycji, koloru i liternictwa w pracach
projektowych;
- zastosowanie komputera i innego sprzêtu wykorzystywanego w reklamie;
- testowanie projektów i przekazów reklamowych przed ich publikacj±.
6. Realizacja ¶rodków reklamowych (dzia³añ PR):
- opracowanie formy i typografii tekstów reklamowych, ³±czenie tekstów z grafik±
i zdjêciami w publikacjach reklamowych;
- dokonywanie korekty materia³ów przygotowanych w przygotowalni
poligraficznej i drukarni;
- przygotowanie pod³o¿a, wycinanie na ploterze, klejenie znaków, napisów
i elementów graficznych na szyldach, fryzach, planszach, pojazdach itp.;
- aran¿acja wystaw i wnêtrz sklepowych;
- realizacja kompozycji przestrzennych na targach i wystawach bran¿owych;
- udzia³ w produkcji d¼wiêkowych nagrañ reklamowych oraz filmów
reklamowych;
- organizowanie seminariów, konferencji, konkursów, loterii i innych dzia³añ
promocyjnych;
- stosowanie ró¿norodnych technik reklamowych, sprzêtu i materia³ów
wykorzystywanych w reklamie;
- ocenianie walorów estetycznych przygotowanych reklam.
7. Ocena przebiegu, efektów i korzy¶ci przeprowadzonej kampanii reklamowej (dzia³añ PR):
- dobieranie metod badañ sprawdzaj±cych skuteczno¶æ elementów kampanii
reklamowej i programu dzia³añ PR;
- okre¶lenie celu i zakresu oceny realizacji podjêtych dzia³añ;
- mierzenie rezultatów, wyci±ganie wniosków.
8. Zakoñczenie praktyki zawodowej. Ocena dokumentacji sporz±dzonej podczas
praktyki.
Ostatnio edytowany przez JacKo (2012-01-23 10:13:43)
Offline
I jeszcze wa¿ne info dla tych, którzy chcieliby uzyskaæ zwolnienie. Na podstawie rozporz±dzenia Ministra Edukacji Narodowej z 30 kwietnia 2007 o ca³kowite zwolnienie mo¿emy ubiegaæ siê, gdy mamy sta¿ pracy na podobnym stanowisku wynosz±cy minimum 2 lata. Poni¿ej za³±czam wycinek z rozporz±dzenia.
§ 30. 1. Dyrektor szko³y dla doros³ych:
1) zwalnia s³uchacza z obowi±zku odbycia praktycznej nauki zawodu w ca³o¶ci, je¿eli przed³o¿y on:
a) uzyskane przed rozpoczêciem nauki w szkole ¶wiadectwo uzyskania tytu³u zawodowego (lub ¶wiadectwo równorzêdne), wydane po zdaniu egzaminu kwalifikacyjnego, lub ¶wiadectwo czeladnika albo dyplom potwierdzaj±cy kwalifikacje w zawodzie lub dyplom mistrza - w zawodzie, w którym siê kszta³ci,
b) za¶wiadczenie wydane przez pracodawcê, potwierdzaj±ce przepracowanie w zawodzie, w którym siê kszta³ci, okresu co najmniej równego okresowi trwania nauki zawodu, przewidzianemu dla danego zawodu;
2) mo¿e zwolniæ s³uchacza z obowi±zku odbycia praktycznej nauki zawodu w czê¶ci, je¿eli przed³o¿y on:
a) uzyskane przed rozpoczêciem nauki w szkole ¶wiadectwo uzyskania tytu³u zawodowego (lub ¶wiadectwo równorzêdne), wydane po zdaniu egzaminu kwalifikacyjnego, lub ¶wiadectwo czeladnika albo dyplom potwierdzaj±cy kwalifikacje w zawodzie lub dyplom mistrza - w zawodzie wchodz±cym w zakres zawodu, w którym siê kszta³ci,
b) za¶wiadczenie wydane przez pracodawcê, potwierdzaj±ce przepracowanie w zawodzie, w którym siê kszta³ci, okresu co najmniej równego okresowi trwania nauki zawodu, przewidzianemu dla zawodu wchodz±cego w zakres zawodu, w którym siê kszta³ci,
c) za¶wiadczenie wydane przez pracodawcê, potwierdzaj±ce zatrudnienie w zawodzie, w którym siê kszta³ci, lub w zawodzie wchodz±cym w zakres zawodu, w którym siê kszta³ci;
3) zwalnia s³uchacza szko³y policealnej z obowi±zku realizacji zajêæ edukacyjnych "Podstawy przedsiêbiorczo¶ci", je¿eli przed³o¿y on ¶wiadectwo ukoñczenia szko³y daj±cej wykszta³cenie ¶rednie, z którego wynika, ¿e zrealizowa³ on te zajêcia.
2. W szkole dla doros³ych kszta³c±cej w formie zaocznej, która prowadzi kszta³cenie zawodowe na podstawie modu³owego programu nauczania dla zawodu, dyrektor szko³y zwalnia s³uchacza z obowi±zku odbycia praktycznej nauki zawodu wy³±cznie w zakresie praktyk zawodowych, je¿eli przed³o¿y on za¶wiadczenie, o którym mowa w ust. 1 pkt 2 lit. b lub c.
http://www.cosinus.pl/MojCosinus/Prakty … t/494.aspx
Offline
By³em w biurze Cosinusa przy ul. ¶w. Marcina. Pyta³em czy uzyskam jakie¶ szczegó³owe informacje nt praktyk. PONIEDZIA£EK 16:30 - 18:00 , w tym czasie na pani odpowiedzialna za praktyki, które powinna rozja¶niæ niejasno¶ci
Offline